Integritetspolicy
​​1. UPPGIFTSBEHANDLING
Vi värnar om din personliga integritet. Vår Integritetspolicy beskriver hur vi behandlar
dina uppgifter men också vilken rättigheter du har gentemot oss.​
2. PERSONUPPGIFTSANSVARIG
Spira Samhällsentreprenör Ekonomisk förening, organisationsnummer: 769640-6656 är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen. Vid frågor kring dataskydd- och vår Integritetspolicy är du välkommen att kontakta oss på e-post eller telefon:
E-post: info@spirasverige
Mobil: 0760 22 44 68
3. VILKA UPPGIFTER BEHANDLAR VI
Personuppgifter: All information som kan användas för att indirekt eller direkt identifiera en person. Namn, adress, e-post, telefonnummer.
Köpinformation: Uppgifter om köpta produkter/tjänster, köptillfälle, leveransinformation.
4. HUR SAMLAR VI IN UPPGIFTER
Insamling av personuppgifter kan ske online eller offline. Vi samlar in personuppgifter på följande sätt:
-
När du gör en förfrågan eller vill köpa våra produkter i webshopen eller musteriet
-
När du skickar in intresseanmälan om arbetsträning.
-
När du skickar in intresseanmälan för att bli partner.
-
När du kontaktar oss för en offert.
-
När du ingår avtal och vi behöver administrera informationen.
-
När du kontaktar oss via e-post, telefon eller personligen.
​5. VAD ANVÄNDS UPPGIFTERNA TILL OCH HUR LÄNGE SPARAR VI DEN?
Ändamål med insamling och behandling av dina personuppgifter:
-
För att vi ska kunna administrera intresseförfrågningar för Musteri/Bli partner/Be om offert/Arbetsträning.
-
För att vi ska kunna fullfölja försäljning av våra produkter.
-
För att vi ska kunna hantera offerter och fullfölja avtal.
6. VEM OMFATTAS AV INTEGRITETSPOLICYN
Kunder, leverantörer, samarbetspartners, besökare på vår webbplats som fyller i formulär för intresseförfrågan, gällande Musteri/Bli partner/Be om offert/Arbetsträning eller köp av våra produkter.
Integritetspolicyn omfattar all kommunikation oavsett om kontakt sker online- eller offline.
7. HUR LÄNGE SPARAR VI DINA UPPGIFTER
Vi samlar och behandlar dina uppgifter för att kunna fullfölja våra uppdrag. När informationen inte längre behövs kommer vi att radera informationen eller anonymisera dem.
8. SAMTYCKE TILL HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
Ett av syftena med GDPR (allmänna dataskyddsförordningen) är att ge dig större kontroll över hur dina uppgifter lagras och behandlas.
För att vi ska få behandla dina personuppgifter måste ett samtycke lämnas.
Registrerades rättigheter enligt dataskyddsförordningen:
-
För vilka ändamål kommer dina personuppgifter att behandlas.
-
Rättslig grund för behandling av dina personuppgifter.
-
Hur länge dina personuppgifter kommer att lagras.
-
Vem som kommer att ta del av dina personuppgifter.
-
Du har rätt att få dina uppgifter korrigerade.
-
Du har rätt att begära ut registerutdrag.
-
Du har rätt att få dina uppgifter raderade.
-
Du har rätt att återkalla samtycke för uppgifter som vi behandlar baserat på ditt medgivande.
-
Särskild information skall anges till dig om ett dataintrång inträffar eller liknande personuppgiftsincident.